Symtom

Hos oss kan du få hjälp med smärta och besvär i bl.a. rygg, nacke, axlar, armar och ben. Vi jobbar med besvär som t.ex. ischias, huvudvärk, idrottsskador och whiplash. Vi har även haft framgångar med att behandla patienter som haft problem med subfertilitet, foglossning, matsmältningsproblem, kolik, allergi och olika neurologiska tillstånd, så som stroke och lindriga hjärnskador (behandlas bland annat med Interactive Metronome).

Det huvudsakliga syftet med kiropraktik är att återställa funktionen i nervsystemet, och därmed minska besvär i rörelseapparaten. Det är dock kiropraktikens övertygelse att kroppen fungerar som helhet, och att en försämring av hälsan inom ett område (kroppsligt, biokemiskt och/eller känslomässigt) kan orsaka besvär i ett annat område. Det är av den anledningen som vi inte bara behandlar akuta symtom utan vi ser även över andra områden som tillsammans kan bidra till en mer optimerad hälsa.

De vanligaste problem som våra patienter har när de kommer in till oss är smärta i nacke, rygg, armar och ben men en stor andel av patienterna kommer också till oss med andra problem så som yrsel, migrän, magproblem, allergier m.m.

Många av våra patienter har dessutom inga akuta symtom alls utan kommer hit enbart för en hälsokontroll eftersom dom har insett att hälsa inte bara är frånvaro av sjukdom eller smärta.
Vi har flera personliga tränare, professionella idrottare och andra sportintresserade som kommer till oss för att förbättra sin redan goda, hälsa. Behandlingarna kan ge dem bättre möjlighet för att prestera och bli starkare samt ge mer energi och uthållighet. Vi tar också hand om många blivande och nyblivna mödrar som vill att ge sina barn bästa möjliga start i livet. Vi kan också komma in och hjälpa barnen i tidig ålder med bra behandlingsresultat gällande t.ex. kolik, grovmotoriska problem, allergier och även fördröjning av utvecklingen (s.k. bokstavsbarn).